torstai 16. tammikuuta 2014

Agiliteilyä ja hännän heilutusta :)

JEEEEE-EE! :)
Ensimmäiset agility-harkat takana ja sekä mulla, että mammalla aivan loistava fiilis. Mamma oli sitä mieltä et mä oon aivan HUIPPU :)!!! Me mentiin siis molemmat ekaa kertaa agility-kurssille, mammakaan ei oo koskaan aiemmin käynyt semmosella, eikä kuulemma hyppinyt esteitäkään :D. Nooh, ei vaan, mutta siis meillä oli tosi hauskaa ja tutustuttiin monenlaisiin uusiin kavereihin. Ryhmässä oli kaksi suunnilleen saman ikäistä pentua, kuin minä ja tutustuin niihin varovasti. Häntä kuitenkin alkoi nopeasti heilua uusien tuttavuuksien parissa.

Me harjoiteltiin kolmea erilaista estettä, nyt ensimmäisellä kerralla. Ensimmäisenä tuli aita, ihan matalimmalla asennolla tietysti ja ihan varovasti aloiteltiin. Ensin se kouluttaja piti hihnasta kiinni ja mamma meni aidan toiselle puolelle ja sitten mamma huuti mua nimeltä ja sitten liitti siihen käskyn "aita". Sitten mamma piti mua kiinni ja mentiin yhdessä, niin että mamma sanoi "aita", kun mun piti hypätä. Ja sitten mamma lopuks koitti päästää mut irti ja sitten mentiin, kun mamma sanoi taas "aita". Ja se sujui multa tosi hienosti ja olin tooosiii iloinen, kun mamma ja se kouluttaja kehui mua niin kovasti. Häntäni heilui aivan koko ajan! :) Seuraavaksi oli vuorossa hauskat kepit, joita piti kiertää (eli pujottelukepit), nekin menivät heti hienosti ja jo toisella kerralla pääsin suorittamaan keppejä irrallaan. Viimeinen este, ensimmäisellä agility kerralla oli puomi, tai oikeastaan sen yksi sivu. Se mentiin varovasti, mamma toisella puolella ja kouluttaja toisella. Tää este mua vähän jänskätti ja kävelin hitaasti ja mammaan nojaten, mutta toinen kerta sujui jo vähän reippaammin. Todella hienosti meni siis ensimmäiset treenit ja tärkeintähän tässä kaikessa on se, että mulla ja mammalla on hauskaa ja me tehdään tätä juttua yhdessä :)! Ja häntäni heilui innokkaasti jokaisen esteen suorittamisen aikana (mutta silloin kun kouluttaja opetti tai kertoi jotakin istuin nätisti mamman vieressä ja kuuntelin pää kallellaan) :)!

Agility-treenien jälkeen pyörähdettiin mamman kanssa pieni lihasten jäähdyttely lenkki ja sitten hurautettiin autolla kotiin :). Kotona minua alkoi jo väsyttää, mutta koska olen kova saunomaan, lähdin mamman kanssa vielä saunaan (olen aivan pienestä asti nauttinut saunan lämmöstä ja pienen hetken aina rentoudun siellä mamman kanssa). Siellä kapusin mamman syliin ja HUPS, aivan yht´äkkiä olin unessa. Niin se uni sitten voitti, saunanlauteilla ollessa. Mamma kantoi minut saunasta sohvalle nukkumaan, viltin päälle. Siinä se loppu ilta meni nukkuessa, häntä heilui vielä unissakin :)!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti